Strona 2 z 2

Re: Projekt Vega 2

: środa 09 gru 2015, 19:45
autor: miksell
Generalnie to chciałem zrobić moją Vegę od początku. Ma to być hobby, koszty mają być optymalne ;-)
Nie chcę robić czegoś za parę tyś zł ;-)

Podsumowując:
Relatywnie dobrym rozwiązaniem wydaje sie być forumowy LRS z autopilotem.... A co myślicie o zastosowaniu Frsky + Multiwii AIO?

Re: Projekt Vega 2

: środa 09 gru 2015, 20:04
autor: lotpawel
o Frsky + Multiwii AIO myślę że dobrym rozwiązaniem jest eleres jako AP :D

Re: Projekt Vega 2

: środa 09 gru 2015, 20:11
autor: Verid
miksell pisze: A co myślicie o zastosowaniu Frsky + Multiwii AIO?
Zależy od stylu latania - jak lubisz nisko i nie zawsze blisko to 2,4GHz niekiedy sobie nie radzi z przeszkodami terenowymi mimo że FrSky to naprawdę niezły link. 433MHz pod tym względem sprawuje się lepiej. Na duże odległości eLeReS też ma do zaoferowania trochę więcej w palniku (MAX i MOD).
Zestaw FrSky i AIO będzie gabarytowo większy od zestawu eLeReS+IMU. Odbiornik FrSky będzie pozbawiony funkcji oferowanych przez eLeReS jak np. szukajka.

Re: Projekt Vega 2

: środa 09 gru 2015, 20:41
autor: oko
miksell pisze:Frsky + Multiwii AIO?
W porządku! Multiwii AIO już trochę wiekowe, kupować go nie warto bo APM jest w podobnej cenie. A wie ktoś jak lata Naze32 i cleanflight w skrzydlatych? Do stabilizacji, waypointów, powrotu do bazy - w sam raz. Ma autotune, co ułatwia dostrojenie do konkretnego samolotu.

Co do linku radio, także polecam 433 MHz. Autopilot Eleres w linku radio - tu mam wątpliwości, jako że trzeba osobno montować moduł IMU i barometr na płytce, to czy to aż tak wygodniejsze od FC? A może zechcesz podłączyć OSD typu Minim?

Re: Projekt Vega 2

: środa 09 gru 2015, 20:46
autor: lotpawel
Oko, barometru nie trzeba do AP montować, jest on tylko do vario potrzebny. Osobiście zaczynałem od Multiwii AIO w skrzydle, latało to całkiem dobrze ale zdarzyło się że skrzydło wybrało wolność parę razy... z eleresem AP nie mam tego problemu

Re: Projekt Vega 2

: czwartek 10 gru 2015, 20:56
autor: Verid
OT przeniesiony - jakby ktoś miał ochotę się naocznie przekonać o czym był:

http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=21&t=32238